تهران دانلود تهران دانلود

دانلود آهنگ جدید

خانه » دسته‌بندی نشده » ۵ آپشن جذاب سلطان، رنو تلیسمان

۵ آپشن جذاب سلطان، رنو تلیسمان

۵ آپشن جذاب سلطان، رنو تلیسمان

5 آپشن جذاب سلطان، رنو تلیسمان

رنو تلیسمان یک سدان خانوادگی جذاب از شرکت رنو فرانسه است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون بر روی خط تولید این کمپانی قرار دارد. تلیسمان اولین بار در قالب یک خودرو کانسپت به نام رنو Z12 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال ۲۰۰۱ در معرض دید عموم قرار گرفت و نسخه نهایی آن نیز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. این سدان جذاب بر روی یک پلتفرم مدرن به نام CMF توسعه یافته که به‌طور مشترک توسط رنو و نیسان طراحی و تولید شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنو تلیسمان در بازار کره جنوبی با نام رنو سامسونگ SM6 به بازار عرضه می‌شود و حتی لوگو آن نیز کاملا متفاوت است. گرچه از زمان عرضه اولین نمونه تلیسمان تاکنون نسل جدیدتری از این خودرو به بازار عرضه نشده است، اما به تازگی کمپانی رنو از نسخه ۲۰۲۰ این خودرو رونمایی کرده است که تغییرات ظاهری جزئی را در بخش‌هایی همچون سپرها و چراغ‌ها تجربه کرده و چهره به‌مراتب جذاب‌تری نسبت به نسخه فعلی دارد.

این سدان خانوادگی با طراحی آیرودینامیک و زیبا به دلایل بسیاری همچون امکانات رفاهی و آپشن های فراوانش و همچنین ایمنی بالا و عملکرد فنی بسیار عالی دلایل بسیاری به مشتریان مبنی بر انتخابش عرضه می‌کند؛ اما به دلیل حذف سیستم ۴Control از تلیسمان‌های واردشده به ایران باعث خشکی سیستم تعلیق تلیسمان شده است و بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این خودروی فرانسوی به شمار می‌آید. در ادامه با بررسی تعدادی از آپشن های تلیسمان به نقل از صفحه تلیسمان سایت همراه مکانیک hamrah-mechanic.com/carprice/renault/talisman/ با شما هستیم.

۱- سیستم ورود بدون کلید

سیستم ورود بدون کلید به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی بدون استفاده از کلید درب خودرو را بازکنید. تلیسمان نیز از این تکنولوژی جدید برخوردار است و علاوه بر این به شما این امکان را می‌دهد که در زمان خروج درها به‌صورت اتوماتیک قفل شوند. با فراگیر شدن این فناوری بسیاری از افرادی که خودرویی مجهز به این آپشن داشته اند، می‌گویند که دیگر نمی‌توانند با خودرویی بدون این امکان کنار بیایند. رنو تلیسمان از قابلیت پخش صدای قفل و سیستم خوش‌آمد گویی نیز برخوردار است.

این سدان جذاب فرانسوی بسیار صمیمانه از شما استقبال خواهد کرد، به این صورت که با نزدیک شدن راننده و از طریق شناسایی کارت هندزفری چراغ‌های روشنایی روز روشن‌شده و روشنایی داخل نیز فعال می‌شود. در ادامه آینه‌ها بازشده و صندلی که برای راحتی خروج شما ۵ سانتی‌متر به عقب‌رفته به آخرین تنظیمات ذخیره‌شده خود بازمی‌گردد. تلیسمان همچنین می‌تواند با صدا و انیمیشن نیز خوش‌آمد گویی خود را تمام‌ وکمال اجرا کند.

۲- سیستم هشداردهنده نقاط کور

رنو تلیسمان خودرویی بسیار ایمن است که این شرکت فرانسوی علاوه بر ۶ کیسه هوا، انواع سیستم‌های کمکی راننده مانند کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری و ضربه‌گیر به همراه انواع گوناگون سیستم‌های هشداردهنده مانند سنسورهای جلو، عقب، باران و فشار باد تایر با تجهیز آن با سیستم هشداردهنده نقاط کور یا BSD، ایمنی سطح بالایی را برای رنو تالیسمان به ارمغان آورده است که نتیجه آن نیز ۵ ستاره ایمنی در سال ۲۰۱۵ از EURONCAP شده است.

نقاط کور همیشه از مشکلات رانندگان بوده‌است که با انواع راهکارها مانند نصب آینه تلاش بر رفع خطر آن‌ها شده است. سیستم اخطاردهنده نقاط کور تلیسمان با شناسایی اجسام نزدیک شده به نقطه کور از طریق سنسورهای سپر در آینه‌ها به شما هشدار می‌دهد.

۳- سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو

سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو و یا هدآپ دیس پلی نیز از دیگر آپشن های تلیسمان است که رفاه راننده و ایمنی سرنشینانش را افزایش می‌دهند. این آپشن که در مدل E3 بر روی خودرو موجود است و در هنگام خرید تلیسمان E2 نیز می‌توانید آن را سفارش دهید، علاوه بر جذابیت خاص خود با نشان دادن اطلاعات خودرو بر روی شیشه جلو باعث می‌شود تا راننده برای دیدن این اطلاعات نیز چشم از مسیر پیش رو برندارد و به این صورت از تمرکز راننده محافظت می‌کند.

۴- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه

یکی از کاربردی‌ترین آپشن های تلیسمان سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه این سدان فرانسوی است که از طریق صفحه‌نمایش قابل تنظیم به حالت دلخواه شما است. این سیستم از پیچیده‌ترین امکانات خودروهای جدید و نتیجه رشد تکنولوژی و مهندسی در این صنعت است. سیستم تهویه مطبوع دوگانه نتیجه سیر تکاملی سیستم تهویه در خودروها است. با استفاده این حالت دوگانه راننده و سرنشین جلو مستقل از هم می‌توانند دمای مطلوب خود را انتخاب کنند.

این سیستم به این هوشمند خوانده می‌شود که از یک حلقه بازخوردی استفاده می‌کند و با اندازه‌گیری شرایط محیطی رطوبت و دما داخل را تنظیم می‌کند. همچنین این خودرو مجهز به سیستم تهویه برای سرنشینان عقب نیز هست. مزیت دیگر سیستم تهویه تلیسمان کیفیت هوایی است که ارائه می‌دهد، این خودرو با سدکردن راه‌گرد و غبارها به محیط داخلی کابین هوای سالم و باکیفیتی را ارائه می‌دهد.

5 آپشن جذاب سلطان، رنو تلیسمان

 

۴- رانندگی سازگار با محیط‌زیست

طراحان و مهندسان این خودروی فرانسوی با افزودن حالت سیستم سازگاربامحیط‌زیست یا اکو از طریق کاهش تغییرات شتاب خودرو و محدودیت گشتاور موتور تا ۲۵ درصد مصرف سوخت آن را کاهش داده اند. شما با انتخاب حالت اکو بر روی مانیتور ۸٫۷ اینچی لمسی این خودرو علاوه بر حفظ آرامش سرنشینان با کاهش مصرف سوخت به محیط‌زیست نیز خدمت کرده اید.

حالت اکو تنها نتیجه توجه طراحان شرکت رنو به محیط‌زیست نیست، طراحی آیرودینامیک تلیسمان نیز به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند و شما با کاهش مقاومت هوا در برابر حرکت خودرو با مصرف سوخت کمتر به سرعت دلخواه می‌رسید.

۵- دیگر آپشن های تلیسمان و جمع‌بندی

آپشن های تلیسمان به همین تعدادی که به آن‌ها به‌صورت مفصل پرداخته‌ایم، ختم نمی‌شوند. این سدان خانوادگی مجهز به سیستم ISOFIX نیز هست تا شما را از امنیت کودک خود مطمئن کند. آپشن ها و امکانات رفاهی تلیسمان به ویژه در مدل E3 در کنار کیفیت یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن است و از سیستم‌های کمکی راننده می‌توان به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، اتو پارک حالت رانندگی ۵ حالتِ و سیستم‌های کنترل کشش و پایداری اشاره کرد. سیستم مالتی مدیا تلیسمان با ۱۶ اسپیکر و سیستم تشخیص صدا در کنار سیستم پخش صدا BOSE در مدل E3 تجربه‌ای خاص را با خود به ارمغان می‌آورد.

رنو تلیسمان دارای سنسورهای عقب، فشار باد تایر و باران است که در مدل E3 از سنسورهای جلو و تشخیص اشیا متحرک است. سیستم‌های ترمز تلیسمان نیز شامل ترمز ضدقفل، توزیع نیرو، پارک برقی و ترمز کمکی است. فرمان برقی ۴ حالتِ تلیسمان با روکش چرمی و دکمه‌های کنترلی به همراه قابلیت حساسیت به سرعت از دیگر آپشن های تلیسمان هستند. آینه‌های جانبی برقی تاشو با تنظیم برقی مجهز به گرم‌کن و آینه عقب الکتروکرومیک نیز از دیگر قابلیت‌های این سدان است. سقف پانوراما این خودرو دارای سانروف است. تنها جای سوال باقی می‌ماند که چرا در هنگام واردات تلیسمان آپشن ۴Control از آن حذف‌شده تا با تعلیق خشک در تلیسمان مواجه باشیم.

 

 

15 آگوست 2020دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران

۰ نظر

هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !