تهران دانلود

پیشنهاد ما

گوشی اپل بخریم یا سامسونگ

گوشی اپل بخریم یا سامسونگ

گوشی اپل بخریم یا سامسونگ

Mobile Esteghlal – Blog Cover

 

در این مقاله از سایت موبایل استقلال یکی از بزرگترین فروشگاه های خرید گوشی و لوازم جانبی موبایل می خواهیم بدانیم که گوشی اپل بخریم یا سامسونگ ، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

در حال حاضر، بازار تلفن همراه پر از گزینه های مختلفی است و بسیاری از ما در موقع خرید گوشی با این سوال مواجه هستیم که آیا باید گوشی آیفون بخریم یا سامسونگ؟ در این مقاله، ما به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و به شما کمک خواهیم کرد تا گوشی مناسب خود را بر اساس نیازهای خودتان پیدا کنید.

 

در ابتدا، باید گفت که هر دو برند گوشی آیفون و سامسونگ ارائه دهنده گوشی های بسیار قوی و پیشرفته هستند. این دو برند همچنین دارای طرفداران شدیدی هستند که هر یک باور دارند که برند مورد علاقه شان بهترین گزینه است. اما برای اینکه بتوانید تصمیم درستی بگیرید، باید به برخی از ویژگی های اصلی هر برند نگاه کنید.

 

گوشی آیفون

 

گوشی آیفون

اولین چیزی که باید درباره آیفون بدانید این است که سیستم عامل iOS این برند به شدت بسته و محدود است. این به معنایی است که شما محدودیت هایی را در استفاده از گوشی خود خواهید داشت. همچنین، گوشی های آیفون بسیار گران قیمت هستند و شاید نتوانید هزینه آن را بپردازید. با این حال، اگر شما دنبال یک گوشی با کیفیت ساخت بالا، دوربین عالی، امنیت قوی و به روزرسانی سیستم عامل مداوم هستید، آیفون برای شما گزینه خوبی است.

 

گوشی سامسونگ

گوشی سامسونگ

 

اگر به دنبال یک گوشی با سیستم عامل باز، دوربین بسیار قوی و انعطاف پذیری بالا هستید، سامسونگ گزینه خوبی برای شما است. گوشی های سامسونگ با سیستم عامل اندروید که بازتر و انعطاف پذیرتر از iOS است، عرضه می شوند. همچنین، گوشی های سامسونگ با توجه به گستردگی بازار، در مقایسه با گوشی های آیفون به قیمت کمتری عرضه می شوند. اما، باید توجه داشت که برخی از گوشی های سامسونگ ممکن است مشکلاتی مانند کندی در کارایی داشته باشند و به روزرسانی سیستم عامل نیز به مدت زمان بیشتری نسبت به گوشی های آیفون ارائه می شود.

 

با توجه به موارد گفته شده، باید برای خرید گوشی ابتدا به نیازهای خودتان برای استفاده از گوشی توجه کنید. اگر شما به دنبال یک گوشی با سیستم عامل باز و قیمت کمتر هستید، خرید گوشی سامسونگ می تواند بهترین گزینه باشد. اما، اگر به دنبال یک گوشی با کیفیت ساخت بالا و امنیت قوی هستید، خرید گوشی آیفون ممکن است بهترین گزینه باشد.

 

در نهایت، باید به این نکته هم توجه داشت که هر دو برند گوشی آیفون و سامسونگ با گوشی های خود، بهترین تکنولوژی را ارائه می دهند. بنابراین، تصمیم نهایی بر اساس نیازها و سلیقه شما خواهد بود.

 

مقایسه قیمت آیفون با سامسونگ

 

همانطور که می دانید شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی با تولید گوشی‌های هوشمند در تمامی بازه های قیمتی به شما این امکان را می‌دهند که اگر قصد خرید گوشی را دارید از ۳ میلیون تا ۷۰ میلیون بتوانید گوشی مورد نظر خود را که از برند سامسونگ یا شیائومی است انتخاب کنید. همچنین این برند در هر محدوده قیمتی نیز کند این گوشی برای خرید دارد مثلاً شما با بودجه زیر ۱۰ میلیون تومان می توانید به سراغ گوشی های میان رده سری A و M سامسونگ بروید یا از گوشی های ردمی یا پوکو شیائومی خریداری نمایید.

 

در طرف مقابل شرکت اپل را داریم که با تولید گوشی های پرچمدار و لاکچری معمولا گوشی هایی در باز قیمتی بالا تولید می کند. برای مثال برند اپل جدیدترین پرچمدار های خود را با نام خانواده آیفون ۱۴ که شامل ( آیفون ۱۴ پرو مکس ، آیفون ۱۴ پرو ، آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ ) بود را معرفی کرد که در ایران قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس چیزی حدود ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان است. این گوشی ها همگی پرچمدار هستند و ارزان ترین آنها که نسخه معمولی آنهاست حدود ۷۰۰ دلار قیمت دارد که به هیچ عنوان قابل قیاس با قیمت گوشی های میان رده سامسونگ نیست.

 

حتی گوشی های کارکرده اپل را که می توانید به سادگی از فروشگاه موبایل استقلال خریداری نمایید میبینید هیچ از ارزش های این گوشی کم نشده است بلکه قیمت بسیار بالایی هم دارد. اگر قصد خرید گوشی دست دوم اپل را داشته باشید می بینید که گوشی های کارکرده اپل هم قیمت با گوشی های پرچمدار نو سامسونگ هستند. البته اپل سعی کرد با تولید گوشی‌های آیفون SE قیمت گوشی های پرچمدار خود را تا حد ممکن پایین بیاورد تا طرفدارانی که قصد خرید گوشی اپل را دارند با قیمت کمتری بتوانند از گوشی های این برند استفاده کنند.

 

طراحی گوشی اپل در مقایسه با گوشی سامسونگ

طراحی گوشی اپل در مقایسه با گوشی سامسونگ

 

تمامی گوشی های سامسونگ را نمی توان با گوشی های اپل مقایسه کرد زیرا از آنجایی که در بالا هم به آن اشاره کردیم گوشی های اپل محدود به گوشی های پرچمدار می شوند و نمی توان آنها را با گوشی های میان رده سامسونگ در یک سطح برای مقایسه گذاشت اما گوشی های پرچمدار سامسونگ را میتوان برای نبرد برند اپل آماده کرد.

برای مثال جدیدترین پرچمدار سامسونگ که خانواده S23 هستند شامل سه عضو ( گلکسی S23 اولترا ، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 ) میباشد. بهتر است به مقایسه در بخش طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس با گلکسی اس ۲۳ اولترا بپردازیم که هر دو از قویترین پرچمدار های برند اپل و سامسونگ هستند.

 

همه برندهای تولید کننده گوشی های پرچمدار سعی می کنند که بهترین و با کیفیت ترین متریال را در گوشی های خود به کار ببرند. امروزه اکثر گوشی های پرچمدار از جنس شیشه میباشند و فریم های آن از جنس فلز است که توسط محافظ هایی محافظت می شوند و تمامی آنها از گواهی IP68 که یکی از قوی ترین گواهی های مقاومت گوشی در برابر آب و خط و خش است بهره مند شده اند. در زمینه کیفیت ساخت هر برند برتری خاصی نسبت به رقیب دارد و نمی‌توان به طور کامل و قطعی یکی از برندها را برتر دانست ولی از نظر طراحی نیز شما باید ببینید که شکل و شمایل کدام یک از پرچمداران اپل یا سامسونگ برای شما جذاب تر است.

 

نمایشگر اپل بهتر است یا سامسونگ ؟

 

شرکت اپل سال های زیادی اعتقادی به استفاده از رزولوشن FHD نداشت و از رزولوشن و تراکم پیکسلی خواص خود استفاده می کرد و معتقد بود که این کیفیت برای چشم انسان کافی است و نیاز به تراکم پیکسلی بیشتری وجود ندارد و همچنین گوشی های پرچمدار اپل با نمایشگر OLED وارد بازار می شدند. از سمت دیگر شرکت سامسونگ با داشتن گوشی هایی با نمایشگرهای با کیفیت مشهور بوده و گوشی هایی با پنل های Super AMOLED استفاده کرده است که این پنل ها طبیعتاً کیفیتی مشابه با زمان حال نداشته اما در زمان خود بسیار جذاب بودند. معمولاً بهترین نمایشگر اپل که بر روی آیفون ۱۴ پرومکس هم سوار است LTPO Super Retina XDR OLED میباشد کیفیت و رزولوشن خارق العاده‌ای دارد و از فناوری دالبی ویژن و استاندارد HDR10 پشتیبانی می کند.

 

اگر شما هم به دنبال خرید موبایل با گوشی کارکرده سامسونگ هستید موبایل استقلال یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه های خرید گوشی اپل ، سامسونگ ، شیائومی و …. است.

 

 

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.

ديدن اين مطالب نيز به شما توصيه ميشود